10 puncte de constientizare ca sa treci de la clienti la fani

Un articol scris de Alina Buzatu, Coach Support Leader

www.alinabuzutu.ro

Sursa poza aici.

Intalnirea de joia trecuta de la Coaching Support Group Bucuresti cu Andy Szekely mi-a adus mai multe constientizari in discutia despre tema „Cum treci de la clienti la fani?”. 

Mai intai, ca oricand este loc de mai bine. Am inceput sa coordonez grupul de coaching, initiativa Noble Manhattan, in urma cu aproape doi ani, cu 3 oameni in echipa si o medie de 20-30 participanti per intalnire. Joia trecuta am avut 80 de participant in sala (si am fost nevoiti sa refuzam multi altii) iar acum suntem 7 oameni in echipa care ne ocupam de tot ceea ce inseamna organizarea grupului, fiecare cu rolul lui bine determinat.

Pentru ca am vrut ca acest post sa fie diferit, l-am gandit ca un dialog pe care il port cu tine. Intai, am transcris una dintre notitele scrise de mine in timpul evenimentului, apoi am inserat un scurt comentariu pe margine. Enjoy! 😉


1.  Cea mai importanta chestie, este ceea ce se intampla dupa un curs/ seminar/ workshop/ training”.

 Tu ce faci dupa ce participi la un curs? Daca il gasesti interesant, iti iei notite? Daca da, te mai uiti pe ele ulterior? Din experienta mea pot sa-ti impartasesc ca indiferent de cat de mult am platit pentru un eveniment de dezvoltare personala, curs, seminar, daca nu am mai revenit sa revad/regandesc ce am scris, macar la doua, trei saptamani dupa eveniment, am constat ca dincolo de experienta in sine, am ramas cu undeva la 10-20%, la nivel de content si informatie. De ce crezi ca mi-am luat timp sa scriu acest post J? Da si din dorinta de a impartasi cu tine concluziile mele, insa mai ales pentru a-mi da acel spatiu de a trece in revista si de a regandi tot ceea ce am scris.


2. Poti sa inspiri oamenii sa se auto-motiveze. Nu poti insa motiva pe nimeni.”

 Dincolo de semnificatia pe care o ataseaza fiecare cuvintelor motivatie/ auto-motivatie, cred ca doar atunci cand ceva a facut cu adevarat ”click” in tine (si nu ma refer aici numai la nivelul mental), poate fi sustenabil pe temen lung si poate trece de anumite experiente “test” din viata reala. Si cum „click-ul” este doar la tine, tot tu esti cel va gasi ulterior resursele necesare ca sa pui un intreg angrenaj in miscare pentru a-ti transpune gandurile in realitate.

3. Daca vrei sa evoluezi catre idealurile tale, ai nevoie de mai mult decat pasiune.”

Ai nevoie de o strategie, de un plan, de o viziune, de simt antreprenorial care sa-ti transpuna ideea de la concept, la practica. Ai nevoie sa te trezesti din somn, daca vrei sa-ti traiesti visele.

 4. Spontaneitatea este la celalalt capat al practicii.”

 Ca sa poti sa fii spontan, ai nevoie de practica indelungata. Ca sa poti improviza, ai nevoie sa stapanesti extrem de bine baza. Ca sa poti sa vii cu propria contributie, ai nevoie sa iti dai timp sa intelegi, sa interiorizezi si sa practici ceea ce altii mai destepti decat tine (evident, pana la momentul la care intri tu in scena 🙂 ) au facut pana la acel moment.

5. Tu cum stii cand ai facut o treaba buna?”

Serios, ia-ti putin timp sa te gandesti la aceasta intrebare. Mi s-a parut relevanta din perspectiva practicii (si a expertului care a cumulat pe parcursul formarii lui cele 10.000 de ore de practica). Insa ce inseamna cu adevarat o ora de practica? Cel putin in ceea ce ma priveste, in practica de coaching, sedintele de coaching din care am invatat cel mai mult, au fost cele la care am revenit, cele pe care le-am gandit, cele pe care le-am transformat intr-o experienta de invatare, dandu-le un spatiu in existenta mea.

6. Daca nu ai planul tau strategic, altcineva te va include in planul lui.”

Aici intra toate acele “oportunitati” (cam una pe zi, din experienta mea) care, atat timp cat nu iti cunosti parcursul, nu fac decat sa te deturneze de la ceea ce este cu adevarat important pentru tine. Sau dupa cum spune Warren Buffett, marea majoritate a business-urilor nu esueaza datorita lipsei de oportunitati, ci datorita prea multor oportunitati carora, din greutatea de a spune „nu”, le dau curs.

7. „Gaseste oameni care sunt mai priceputi la ceea ce tie nu-ti place.”

Nu le poti face pe toate. Accepta-ti limitele si in loc sa te imparti in zece locuri odata, decide care este aria ta de focus/expertiza si acolo unde consideri ca iti ia prea mult timp, energie si resurse, incearca sa apelezi la experti sau la cineva care stie mai mult decat tine. Daca nu dispui de fondurile necesare, gandeste-te la un barter, la o forma prin care va puteti compensa reciproc serviciile.

8.Poti sa ratezi o nota pe scena, atat timp cat canti din inima, oamenii te iarta.”

Fa din suflet, ceea ce faci. Chiar daca te mai impiedici (de preferat nu pe scena J) important este sa iti stii „de ce-ul”, care este rolul tau si contributia ta esentiala. Daca ai toate acestea interiorizate, este imposibil sa nu le transmiti in exterior. Daca mesajul pe care il transmiti este autentic, centrat si aliniat cu cine esti, „notele false” vor scapa neobservate.

9.  „Sanatatea psihologica a unui om este data de numarul de oameni cu care se simte bine.”

Fiecare om cu care ai un conflict, iti spune ceva despre tine. Mi-a luat multi ani ca sa inteleg ca tot ceea ce nu imi placea la cei din jurul meu, era o buna reflexie a unui “ceva” despre mine.

10. Fa ce spui! Daca spui ca trimiti un raport, trimte-l. Daca spui ca trimiti un mail, trimite-l. Daca spui ca suni pe cineva, suna-l!”

 Walk the talk sau “Esti in tot ceea ce faci”.

 

******

Sper ca “aha moment-urile” mele si ideile impartasite de Andy, le vei gasi folositoare. In curand vom uploada video-ul cu Andy la sectiunea Videos. Stay tuned!  🙂

 Astept cu interes comentariul tau la acest post, pentru ideea (din cele 10 impartasite) cu care ai rezonat cel mai mult si de ce nu, propria impartasire.

 PS: Te astept cu drag la viitorul eveniment de pe 16 mai. Daca vei fi prezent in sala, si vei dori sa contribui si tu pe blog cu propriile tale concluzii, vom fi foarte bucurosi sa le publicam. Ca bonus, nu vei mai plati taxa de participare ;). See you there!

 

****

Daca ti-a placut acest articol, te invitam sa ne dai un Like pe pagina de Facebook Coaching in Bucuresti. Multumim!

 

Citeste si:

Elena Dobre – Cum sa stabilesti o relatie de incredere cu clientii. Principiile unui maestru

Monica Chiper – Foarte pe scurt…despre oameni

Alina Goanta – Ca sa faci cu succes ceea ce iubesti ce faci

Share
5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *