Branding. Personal Branding

Articol scris de Anca Tomoroga, IT Manager – CSG Bucuresti
www.blogdehr.ro

Am ales acest titlu pentru ca uneori branding-ul poate sa fie ca un James Bond pentru produsul sau serviciile pe cate le vinzi. Inclusiv daca acel produs esti tu. Are rezultate foarte bune, este extrem de eficient daca este bine antrenat, te face remarcat si unde mai pui ca este si …incantator? 🙂

Intalnirea cu Simona Gherasim la evenimentul Coaching Support Group de luna aceasta a fost una de clarificare a ceea ce inseamna personal branding pentru cei mai putin PR-isti dintre noi. Trebuie sa recunosc ca atunci cand mi-am facut blog (adica in urma cu fix 2 ani) nu am avut nicio strategie, nu-l vedeam ca pe un instrument de branding al meu… pur si simplu a fost un teren de joaca pe care eu faceam (si fac in continuare) regulile si pe care l-am proiectat asa cum mi-am dorit. Mi-am dat seama pe parcurs ca am facut intuitiv unele lucruri bine, ca pe altele puteam sa le fac si mai bine si ca la altele nu m-am gandit. 🙂

Sursa foto.


Iata cateva idei cu care am plecat de la eveniment si care acum sunt la mine in minte in proces de analiza:

  • Brand-ul este promisiunea unica de valoare care trezeste un raspuns emotional

Etapele branding-ului:

    1. Dezvaluirea – si asta pentru ca „Brand-ul nu se creeaza, el se dezvaluie” ne-a spus Simona; se regaseste la intersectia dintre: publicul tinta, colegi/competitie  si persoana (valori, credinte, puncte forte, pasiuni, experienta, talente etc).  Tips: cu cat se ingusteaza mai mult publicul tinta, cu atat va fi mai eficienta comunicarea
  • Armonizarea cu tot ce este in jur si are legatura cu mesajul pe care vrei sa il transmiti (site, birou, comunicare etc). Transmiterea unui mesaj unitar creeaza incredere si duce la armonizarea mediului cu brand-ul.

 

  • Difuzarea (comunicarea catre piata) trebuie sa aiba cei 3C – claritate, consistenta si constanta. Daca avem sub umbrela categorii diferite de servicii (oferim si coaching, psihoterapie, consiliere in cariera etc) trebuie sa avem brand-uri diferite. De preferat este ca brand-ul/serviciul principal sa fie asociat numelui.

 

Ideal ar fi sa existe 3-5 teme de comunicare principale care sa fie relevante, sa atraga atentia, in care sa avem cunostinte si, mai ales, care sa ne faca placere.
„Canalele de comunicare nepotrivite sunt ca gloantele irosite” Simona Gherasim. Canalul de comunicare trebuie ales in functie de personalitate si sa fie confortabil (este de preferat ca opersoana timida sa nu isi promoveze brand-ul prin interviuri televizate, de exemplu).

  1. Implementarea  – despre care vom vorbi intr-o intalnire viitoare. 🙂
Voi ce faceti pentru un brand personal solid?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

—————-

Citeste si articolele scrise de:
Oana Mihailescu – Ce ne face unici ne asigura succesul
Lorena Cioroianu – Nu sunt un om perfect. Sunt doar original
Monica Chiper – Cine suntem?

Sursa foto.

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *