Ce faci cu superputerea ta? De la “a fi” la “a face”, în branding personal | Rezumatul întâlnirii

Daniela Tudor este o prezență fină, delicată și cu o forță interioară care îți imprimă dorință de acțiune. Am avut o seară interesantă și activă la Coaching Support Group în Februarie. A fost prezentă chiar și primăvara cu surprize florale inspirate, oferite de “Serendipity”.

Ceea ce suntem în interior se reflectă și în exterior, spune Daniela. Doar că nu întotdeauna știm cum să facem asta, astfel încât să aibă un impact cât mai mare. Atunci când ne cunoaștem mai bine, brandul nostru personal devine mai puternic și ne este mult mai clar cum să ne comunicăm în piață.

Este important să avem clar care este acel mesaj unic, memorabil, despre noi și pornind de la el să începem să construim pe canalele de comunicare care ne sunt cel mai la îndemână. Este de asemenea indicat să comunicăm pe canalele familiare, fie că este vorba de vlog, fie că este vorba de a scrie în presă. Cel mai important este însă, să începem!

Este plină piața de specialiști în comunicare, coachi, oameni de vânzări etc. Motiv pentru care devine cu atât mai esențial modul în care reușim să îi facem pe ceilalți să ne acorde atenția lor, pentru a le putea transmite mesajul nostru. Totul este atât de particular, încât nu există o rețetă. Este important să știm care sunt pilonii pe care ne construim brandul personal.

Și totul pornește de la valori, pentru că ele sunt cele care ne dau direcție. Spre exemplu, cineva care crede foarte mult în libertate, va include această valoare în brandul său. Importante sunt și motivația și pasiunea pe care le avem. Pasiunea este motorul care ne face să acționăm.

Un aspect legat de brandul personal este acela de prezență. Postura, zâmbetul, atitudinea, privirea, îmbrăcămintea fac parte din brandul nostru personal. Practic, vorbim despre ce vede cineva atunci când interacționează cu noi, când vorbește cu noi la telefon, când ne vede într-o ședință sau în diverse alte contexte profesionale.

Feedback-ul pe care îl primim ne poate fi de foarte mare ajutor pentru că sunt multe aspecte importante ce țin de persoana noastră pe care noi nu le mai realizăm. Ca și recomandare din partea Danielei, din când în când, să ne alegem un aspect pe care vrem să lucrăm (postură, comunicare, atitudine, zâmbet etc) și un coleg, colegă, prieten sau prietenă în care avem încredere, pentru a ne îmbunătăți acel aspect.

Un alt element legat de brandul personal este conținutul. Ce transmitem în piață despre noi, care este publicul țintă, care sunt canalele de comunicare prin care ajungem la publicul care ne interesează. De mare importanță este și foarte cunoscutul elevator pitch, prin care exprimăm în 2-3 fraze cine suntem, ce facem noi special și care este misiunea noastră, mai pe scurt esența brandului nostru, memorabilă, unică, oau și relevantă, cum spune Daniela.

În continuarea serii Daniela ne-a invitat să facem echipe de câte doi și să ne luăm interviuri unul celuilalt. Prin întrebări pline de curiozitate am fost invitați să identificăm acele lucruri, care din feedback-ul persoanei cu care lucrăm sunt interesante, atrag atenția, cu care noi să rămânem și să lucrăm mai departe. Ideea a fost ca fiecare persoană care ia interviul să afle de la celalalt esența lui. “Întrebarea este forța care declanșează în tine schimbarea”, spune Daniela.

Mi-a plăcut foarte mult acest exercițiu pentru că am avut șansa să redescopăr că unul din elementele esenței mele, pe care refuz să îl dezvălui celorlalți, este acela de a fi jucăușă.

Îți mulțumim Daniela pentru prezența la evenimentul nostru și te așteptăm cu drag și la alte evenimente ale noastre! Am învățat lucruri noi, despre noi și lucruri esențiale despre … esența noastră!

Autor: Oana Cehan – Sergent at Arms

Foto: Georgiana Ghita  – Photographer

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *