Ce ne face unici ne asigura succesul!

Articol scris de Oana Mihailescu, Education Manager – CSG Bucuresti
www.oanamihailescu.ro

Incepand cu minunata varsta de 14 ani, au inceput intrebarile in viata mea de genul: Care este talentul meu? La ce sunt eu foarte buna? Prin ce ma deosebesc de ceilalti? Ce pot face diferit fata de ceilalti?

Toate aceste intrebari au inceput la un moment dat sa devina stresante pentru ca nu gaseam raspunsul, sau mai bine zis nu gaseam acea unicitatea din mine.

A fost o perioada destul de lunga in care am considerat ca Divinitatea nu a fost corecta! Unora le-a dat foarte multe talente, iar mie nimic! Ma percepeam ca pe un om mediocru, cu nimic special de oferit lumii.

I-am admirat tot timpul pe colegii mei care reuseau sa se desprinda din “multime” prin talentele lor la: matematica, limbi straine, sport, aikido, muzica etc. Inca de atunci in mod inconstient percepeam notiunea de brand personal.

Era suficient sa rostesc cuvantul “aikido” si sa fac instanteneu legatura cu prietenul meu din copilarie, Dan.

In urma intalnirii cu Simona Gherasim, toate notiunile de brand personal au inceput sa faca sens.

Cu totii avem un brand personal, chiar daca el poate nu a fost conturat, cizelat cu un profesionist in domeniu.

Ceea ce gandesc ceilalti despre noi, modul in care ne percep ceilalti este brandul nostru.

Imi amintesc in mod deosebit de profesoara mea de limba romana din clasele V-VIII pe care toate fetele o admiram pentru stilul ei de a ne preda gramatica, pentru modul clar si concis in care se exprima, pentru stilul vestimentar care era mereu impecabil, indiferent ca era la ore, la cenaclu, sau la o plimbare intr-o zi de dumininca. Profesoara Tudorache era in micul meu orasel un adevarat brand, toata lumea voia sa participe la orele ei, sa faca meditatii cu ea, sa fie in preajma ei si sa invete de la ea.

Cel mai probabil profesoara mea acum mai bine de 15 ani, aplica in mod inconstient pasii unui brand personal de succes:

1: dezvaluirea (a descoperit ca avea o pasiune reala pentru a preda limba romana si a facut o profesie de succes din asta).

2: armonizarea (a avut grija la cele mai mici detalii, se implica doar in proiectele care o sprijineau sa duca pasiunea ei catre limba romana la urmatorul nivel; prin modul in care preda, se imbraca, interactiona cu colegiii din breasla ei exprima profesionalism, pasiune, seriozitate).

3: difuzarea ( a comunicat brandul ei personal catre toti cei cu care avea ocazia sa lucreze, a publicat articole, a infiintat o revista a scolii, a dus copii la olimpiada, a medidat viitori studenti; a fost constanta in mesajele transmise catre publicul ei tinta, iar in timp oamenii au avut incredere in reputatia ei si in brandul ei).

Daca nu esti multumit de modul in care esti perceput, de propriul brand pe care il detii la momentul prezent poti sa il recreezi. Acesta este necesar sa corespunda cu valorile, credintele, principiile, pasiunile, talentele, ariile tale de interes.

Simona a pus accentul pe faptul ca brandul nu se creeaza, el se descopera. Fiecare din noi are propriul diamant ascuns in interiorul lui. Daca vrem sa construim un brand autentic si puternic, acesta trebuie sa corespunsa cu cine suntem noi cu adevarat.

Consider ca este esential sa incepi procesul de descoperire, porinind de la esenta fiintie tale intrebandu-te : Cine sunt eu? Ce vreau sa dau mai departe lumi? Prin ce anume vreau sa fiu recunoscut? Care sunt valorile mele? Ce pretuiesc cu adevarat in viata mea? Pentru ce anume vreau sa fiu apreciat? La ce anume sunt bun? Ce nevoi vreau sa satisfac prin ceea ce ofer?

Dupa ce am descoperit in ce consta unicitatea noastra, care este brandul care ne reprezinta, care este grupul tinta caruia ne adresam, care este nevoia la care putem raspunde prin serviciile noastre e necesar sa ne construim o stategie de implementare a brandului.

Este recomandabil sa ne alegem 3-5 teme de comunicare principale care sa fie relevante pentru nisa aleasa. Scopul este de ne obisnui publicul tinta cu domeniul in care avem exertiza si cunostinte. Comunicarea este de preferat sa fie clara, consistenta si constanta.

Pasul urmator este sa ne alegem canalele optime de comunicare prin care mesajele noastre sa ajunga la publicul tinta de exemplu: e-mailuri, newsletere, webinarii, workshopuri, traininguri, emisiuni radio, conferinte, articole in reviste etc.

Sper ca toate aceste informatii sa va fie utile sa va construiti in mod constient propriul brand si sa obtineti rezultatele dorite, pentru ca “ceea ce ne face unici ne asigura succesul!”.

Astept feedback-urile voastre pe adresa: contact@oanamihailescu.ro
————————-

Citeste si articolele scrise de:
Anca Tomoroga – Branding. Personal Branding
Lorena Cioroianu – Nu sunt un om perfect. Sunt doar original
Monica Chiper – Cine suntem?

Sursa foto.

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *