Cine suntem?

Articol scris de Monica Chiper, Secretary – CSG Bucuresti

„Cunoaste-te pe tine insuti.”
Socrate

Recunosc cu sinceritate ca pana la intalnirea cu Simona Gherasim nu am avut nici cel mai vag interes legat de conceptele de brand si branding. Le-am considerat intotdeauna ca apartinand lumii marketingului si publicitatii, un apanaj al produselor si serviciilor. Sau al vedetelor, starurilor, celebritatilor de tot felul.

Nu stiam ca si un om obisnuit poate fi un brand. Acum stiu. Si cand spun „obisnuit” ma refer la oamenii pe care ii vedem in fiecare zi pe strada sau in statia de metrou, oameni care nu sunt vedete, nu apar pe ecranele televizoarelor, dar care sunt vedete in profesia lor. Sau sunt pe cale de a deveni.

Suntem cu totii diferiti. Asta e clar ca lumina zilei. Avem nevoi diferite, ne plac lucruri diferite, avem vise, dorinte, pasiuni cat se poate de diferite. Dar in acelasi timp avem disperata nevoie unii de ceilalti. Nu poti trai singur, izolat, departe de tot si toate. OK, mai sunt si exceptii dar ele sunt cele care confirma regula, dupa cum spune proverbul. Fiecare are ceva pretios de oferit celorlalti, fiecare are abilitati si talente menite sa imbunatateasca si sa infrumuseteze vietile celorlalti. Iar pentru a face asta, ceilalti trebuie sa stie ce ai tu de oferit, ce poti face tu pentru ei.

Mi-a placut mult prezentarea Simonei Gherasim. Clara, structurata, plina de dinamism si pasiune. Acum stau si ma gandesc cat de mult conteaza modul in care te prezinti si cum esti perceput de ceilalti. Cum te vad ei, ce impresie le faci, cum vorbesc despre tine…

Ca sa le fi util celorlalti trebuie mai intai sa te cunosti foarte bine pe tine insuti. Sa stii ce pretuiesti cel mai mult la oamenii din jurul tau si la lumea in care traiesti, care sunt convingerile ce te sustin si te determina sa mergi inainte pe drumul ales, care sunt talentele care te diferentiaza de restul, care sunt pasiunile ce te insufletesc si-ti dau pofta de viata. E nevoie si de un strop de empatie, absolut necesara pentru a te pune in locul celor pe care vrei sa-i ajuti, pentru a-i intelege si a stii sigur ce sa le oferi. Si, mai ales, e nevoie de incredere in tine. Pentru ca, de fapt, ceea ce oferi in final este increderea ca pentru orice problema exista o solutie iar aceasta solutie este intotdeauna la indemana. Trebuie doar sa vrei din tot sufletul sa o gasesti.

Ca sa-ti construiesti un brand personal trebuie sa stii tu, in primul rand, ce vrei de la viata. Cum spune o veche replica din vremi de mult apuse: „Cine esti si ce doresti? Scopul si durata vizitei”. Sa fii constient de valoarea ta si, mai ales, sa faci ceea ce faci cu pasiune. Sa fii tu insuti, cu bune si cu rele. Cand toate acestea iti vor fi clare, atunci vei deveni cu adevarat un brand si iti vei construi o reputatie de invidiat.

Oscar Wilde a spus: „Fii tu însuţi. Oricine altcineva este deja luat.”

—————–
Citeste si articolele scrise de:
Anca Tomoroga – Branding. Personal Branding
Lorena Cioroianu – Nu sunt un om perfect. Sunt doar original
Oana Mihailescu – Ce ne face unici ne asigura succesul

Sursa foto

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *