Concluziile întâlnirii din februarie 2014

Bine v-am regăsit!

Am surprins într-un scurt rezumat câteva idei pe care le-a împărtășit Alina Roman despre ascultarea empatică la întâlnirea Coaching Support Group București de luna aceasta.

DSC_1067

Împreună cu invitata noastră am experimentat eficacitatea ascultării active în relaționare și am făcut un pas înainte spre a deveni ascultători mai buni. Ea ne-a oferit câteva învățăminte, atât din experiența ei din cadrul training-urilor pe care le facilitează, dar și din experiența personală, aspecte ce ne-ar ajuta să ne dezvoltăm acest rol de ascultător.

Scopul ascultării empatice este să înțelegem cu adevarat punctul de vedere al partenerului și să redăm în comunicarea cu el, perspectiva noastră asupra punctului lui de vedere.

În acest demers al ascultării depline este necesar să acceptăm o percepție diferită de a noastră și să ținem cont de emoțiile celuilalt. De multe ori a corecta pe cineva înseamnă să-i transmiți că îți dorești să fie ca tine. Este însă indicat ca în timpul ascultării atenția noastră să fie focusată pe persoană și completată de o atitudine relaxată pentru a crea în partener deschidere către dialog si emoții pozitive.

După o perioadă de exersare, ascultarea empatică ia mult mai puțin timp decât ascultarea eficientă pentru că aceasta din urmă se bazează pe stabilirea de argumente bazate pe raționament. Cum creierul amigdalian este legat de planul emoțional iar neocortexul de planul rational în procesul de ascultare, este necesar să oferim partenerului de dialog suficient spațiu și timp să facă trecerea din planul emoțional în planul rațional atunci când dorim să intervenim cu întrebări sau completări.

Este important, de asemenea, să folosim expresii pentru validarea emoțiilor partenerului. De cele mai multe ori este necesar să folosim cât mai puține cuvinte, mai ales când persoana simte nevoia să vorbească. Atunci când oamenii sunt entuziasmați, expresiile de validare emoțională îi încurajează să simtă emoțiile pozitive mai intens. Oglindind emoțiile celorlalți, ne simțim conectați cu ei iar ei se simt conectați cu noi.

Sperăm că aceste idei v-au creat o imagine a ceea ce a-ți pierdut dacă nu ne-ați fost alături săptămâna trecută. La următoarea noastră întâlnire vei găsi resurse nelimitate în cadrul grupurilor MasterMind din partea a doua a evenimentului sau vei putea beneficia, ca de obicei, de o ședință de coaching gratuită pentru a găsi inspirație pentru provocările tale!

Să ne revedem cu bine!

Anca Vartolomei

Foto: Anca Tomoroga

*******

Te invitam sa ne dai un Like pe pagina de Facebook Coaching in Bucuresti. Multumim!

Citește și:

Taci și ascultă – Monica Chiper

Ascultarea empatică: sursă de “aer psihologic” – Elena Dobre

CSG Bucuresti (ascultarea empatica) – Alexandru Frumosu

Cum ascultăm – Anca Vartolomei

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *