Cum construiești practica de coaching | Rezumatul întâlnirii

Primul lucru pe care îl remarci atunci când îl vezi pe Gerard O’Donovan este o energie care forfotește și care abia așteaptă să se manifeste. Cuvintele lui sunt “cu lipici” și îți vine să notezi tot ce spune. Te regăsești ușor în ce împărtășește pentru că învăluie totul, cu umor și claritate, în povești de viață, de fiecare dintre noi trăite. Pe 18 ianuarie, la Coaching Support Group, Gerard ne-a vorbit despre ce înseamnă să îți începi o afacere în coaching.

Desigur, în primul rând avem nevoie de un nume al afacerii noastre. Gerard ne sugerează să ne  acordăm timp suficient pentru a face asta. Când ne gândim la nume, putem alege din 3 opțiuni:

      • Descriere a ceea ce facem, cum ar fi Life Coaching sau Coaching pentru Carieră etc.;
      • Putem avea numele nostru, ex. Maria Popescu – Business & Executive Coach;
      • Sau putem crea un nume deosebit, care să sune profesionist și care să ne facă ușor de recunoscut, cum ar fi „Noble Manhattan”.

Apoi alegem logo-ul și culorile care să ne reprezinte, ținând cont desigur, de cine este publicul nostru țintă.

Este foarte important ca tot ce creăm, pornind de la logo, adresă de email, website și cărți de vizită să  arate cât mai profesionist posibil. Toate, împreună și separat, trebuie să transmită un mesaj clar, congruent și ușor de recunoscut. Prezența pe rețelele de socializare este esențială pentru că oamenii ne vor căuta și acolo atunci când vor dori să afle mai multe informații despre ceea ce facem. Crearea unei broșuri de 2 pagini cu informații esențiale despre serviciile noastre ne va fi de asemenea foarte necesară.

Oamenii nu cumpără informații, spune Gerard, ei cumpără ce simt atunci când evaluează beneficiile pe care le pot primi.

O recomandare foarte utilă pe care ne-a transmis-o Gerard privitor la promovarea noastră ca și Coachi la început de drum a fost aceea de a trimite potențialilor noștri clienți articole scrise de Coachi de succes și testimoniale prezentate de persoane care au avut rezultate cu alți Coachi, în ideea de a le arăta cum coachingul îi poate sprijini în crearea vieții pe care și-o doresc.

Un alt pas important pe care Gerard ni-l recomandă pentru a avea succes este construirea unei baze de date. Succesul unui Coach, spune Gerard, este direct proporțional cu mărimea și calitatea bazei noastre de date. Construirea acesteia se face cu fiecare oportunitate în care întâlnim persoane noi. Oricât de mare devine, niciodată nu este prea mare. Când baza de date ajunge la un număr de 2000, începem să constatăm o responsivitate mai mare la mesajele pe care le transmitem. Când ajungi la 5000, treci la nivelul următor și îți permiți să îi păstrezi doar pe cei cu adevărat interesați de ce le poți oferi.

Construirea bazei de date și comunicarea cu baza de date este extrem de importantă. Gerard ne recomandă să comunicăm cu baza noastră de date în fiecare zi. O dată pe lună nu este suficient. Măcar o dată pe săptămână este indicat să trimitem un email scurt, cu mesaje motivaționale sau orice altceva considerăm util pentru publicul nostru.

Timpul a fost scurt și știm că ar mai fi fost multe lucruri interesante pe care Gerard și-ar fi dorit să ni le împărtășească. Îți mulțumim Gerard pentru energia pe care ne-ai transmis-o și pentru recomandările prețioase care ne sprijină să ne poziționăm din start ca profesioniști în coaching și nu ca simpli Coachi la început de drum!

Foto: Georgiana Ghita

Sergent at arms: Oana Cehan

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *