Cum să dezvoltăm iubirea și stima de sine | Rezumatul întâlnirii

“Ce se află în urma noastră și ce se află în fața noastră sunt lucruri mărunte pe lângă ce se află în noi.” – Ralph Waldo Emerson.

Pe 15 martie am vorbit despre iubire și stimă de sine, într-o atmosferă blândă și prietenoasă, precum invitata noastră, Cristina Eremia. Este și Președinta Coaching Support Group București și păstorește această inițiativă a Școlii de Coaching Noble Manhattan, de peste 7 ani.

Iubirea de sine și stima de sine sunt teme recurente. Indiferent ce formă de terapie sau autocunoaștere accesăm, aceste teme apar la aproape toți oamenii, pentru că stau la temelia încrederii în noi înșine.

O stimă de sine scăzută ne face să ne autosabotăm în permanență. De multe ori spunem, atunci când obișnuim să întârziem, să lăsăm lucruri nefăcute, să amânăm, să promitem și să nu facem, că nu suntem organizați. În spatele lipsei de organizare stă de cele mai multe ori o lipsă de încredere, de apreciere și de iubire față de noi înșine.

Percepțiile pe care le avem despre noi, uneori nu sunt cele corecte.

Pe măsură ce suntem educați în spiritul autoechipării, autocenzurării și a lui „ai grijă ce spui, că altfel lucrurile se pot întoarce împotriva ta”, devenim tot mai atenți la ceilalți și tot mai puțin prezenți la cine suntem noi cu adevărat și la ce ne dorim.

Când vorbim de stimă de sine, ne referim la cel puțin două paliere:

  • Mental, ce ține de structurare, planificare, analizare etc.
  • Emoțional – să conștientizăm ce simțim, lucru nu foarte ușor, deoarece inteligența emoțională nu ne este cultivată.

Oamenii de succes au anumite comportamente și moduri de a gândi, un sistem de credințe care îi susțin să se autodepășească și să facă performanță. Puterea noastră personală însă, se pierde în momentul în care regresăm și începem să ne comportăm în prezent precum copilul din trecut, ca reacție la un anumit stimul și context. Puterea personală se mai pierde și atunci când trăim mult în afara noastră, copleșiți de sarcini de serviciu, de responsabilitățile de acasă și uităm să ne hidratăm și să ne alimentăm corect și constant, spre exemplu. “E colosal cât de străini putem fi de noi înșine”, spune Cristina. Din fericire, există aplicații care să ne amintească să bem apă, să ne mișcăm mai mult sau să ne alimentăm.

Există mai multe practici menite să ne ajute să ne creștem nivelul iubirii și stimei de sine.

O practică mult folosită este cea a afirmațiilor pozitive. Practica recunoștinței și celebrarea rezultatelor bune, de asemenea ajută mult. A scrie seara în jurnal lucrurile pentru care suntem recunoscători, lucrurile pe care le-am făcut bine și a mulțumi oamenilor care ne-au sprijinit pe parcursul zilei, ne trimite la somn cu o stare vindecătoare de bine.

Mai putem să ne aducem aminte de ce am simțit în cele mai bune momente din viața noastră și să retrăim acea bucurie și poftă de viață.

O carte pe care v-o recomandăm călduros, apărută la Editura Niculescu, este “I love me – Calea spre iubirea de sine” de David R. Hamilton, în care ne transmite următoarele:

Nu trebuie să convingeți pe nimeni de valoarea voastră personală. Meritați să vi se întâmple lucruri bune, pur și simplu pentru că meritați. Viața voastră are valoare pentru că are pur și simplu.”

Niciodată nu este prea târziu sau prea mult să ni se reamintească de iubirea și stima de sine! Îți mulțumim Cristina Eremia pentru perseverența cu care ne îndrumi să ne iubim și să ne stimăm mai mult și te așteptăm cu drag să revii cu teme la fel de revigorante!

Autor: Oana Cehan

Fotograf: Georgiana Ghiță

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *