Cum sa stabilesti o relatie de incredere cu clientii. Principiile unui maestru

Articol scris de Elena Dobre – participant CSG Bucuresti

www.relatiiautentice.ro

Acum o saptamana, am avut ocazia sa intalnesc o persoana pe care o admir si pe care imi doream de mult timp sa o intalnesc. Spre norocul meu, a fost invitatul lunii aprilie la grupul de Coaching din Bucuresti – Coaching Support Group.

Aceasta persoana este Andy Szekely – celebru antreprenor, autor si speaker profesionist in Romania.

Partea cea mai frumoasa, a fost faptul ca Andy a abordat un subiect ce ma intereseaza in mod deosebit la momentul actual: cum sa creezi o relatie cu clientii tai.

La inceputuri, atunci cand vrei sa te lansezi ca antreprenor sau liber profesionist, exista doua baricade. Pe de-o parte esti tu, iar pe cealalta se afla oamenii carora vrei sa le oferi serviciile tale.

Prin urmare:
• tu, din pozitia ta, nu ii cunosti pe cei care vor beneficia de valoarea adusa de tine
• oamenii, nu stiu despre existenta ta si despre ceea ce ai tu de oferit

In situatia aceasta, apar cateva intrebari firesti:
• Cum faci sa construiesti o punte intre tine si restul lumii?
• Cum ajungi sa transformi necunoscutii in prieteni?
• Cum reusesti sa castigi, si sa pastrezi increderea oamenilor, astfel incat sa te accepte in viata lor?

In viziunea lui Andy Szekely, exista cativa factori critici, care te vor ajuta sa construiesti o relatie solida, bazata pe incredere, cu cei din jur.

1. Pozitionarea pe piata
Pozitionarea se refera la strategia pe care o sa o adopti, in ceea ce priveste afacerea sau activitatea ta, pentru a castiga un loc in mintea oamenilor.

Poate ca pe piata sunt alte cateva sute de persoane care au acelasi de domeniu de activitate ca tine. In cazul asta ai nevoie de o strategie pentru a iesi din anonimat.

Intrebarile ajutatoare ar putea fi:
• “Cum fac sa desfasor aceasta activitate intr-un mod diferit?”
• “Ce anume as putea sa aduc nou in acest domeniu?”

Un alt aspect important, este modul in care alegi sa te pozitionezi, ca expert si ca antreprenor. Expertul este acea parte din tine, pasionata de domeniul ales, acea parte care doreste sa se specializeze. Iar antreprenorul, este partea care pune la dispozitia lumii, roadele muncii expertului.

Expertul cauta perfectiunea si amana iesirea la rampa, pe motiv ca lucrurile nu sunt suficient de bune. Antreprenorul, in schimb, cauta evolutia. El prefera sa aplice, sa testeze si sa invete din mers.

Legat de acesta lupta interna expert-antreprenor, Andy sustine: „Nu trebuie sa fie perfect, trebuie sa fie „on-time”.

Una dintre modalitatile clasice de a te pozitiona ca expert intr-un domeniu, este aceea de a crea produse cu amprenta personala:
• O carte
• Un blog
• Evenimente
• Materiale audio
• O comunitate

Strategia pe care o adopti reprezinta structura pe care vei cladi mai apoi afacerea ta. Prin urmare, este important ca in faza intiala sa aloci timp pentru a crea o strategie care sa te sustina mai apoi pe drumul tau.

2. Personalitatea
Personalitatea reprezinta elementul cheie in aparitia chimiei intre doua persoane. In functie de personalitatea ta, unele persoane se vor simti atrase de tine, iar altele nu. Personalitatea functioneaza asemeni unui magnet – atrage sau respinge.

Una dintre tentatiile ce apar in calea unei persoane aflata la inceputuri, este aceea de a-si camufla adevarata personalitate. In primul rand, este un mecanism de aparare.

Apoi, pare mai simplu sa adoptam elemente de la persoanele care au deja succes si pe care le admiram. Inconstient, exista credinta ca, daca ne vom comporta asemeni acelei persoane atat de celebra, atunci si noi vom avea parte de succes.

Poate fi benefic sa preluam lucruri pozitive de la ceilalti, insa doar in cazul in care acele lucruri se potrivesc felului nostru de a fi. De exemplu, admiri o persoana recunoscuta pentru darzenia ei si pentru modul in care isi face simtita autoritatea. Insa tu, ca structura, esti mai relaxat si preferi sa-i indrumi pe ceilalti intr-un mod subtil.

Daca admiratia te face sa iti doresti sa devii la fel ca acea persoana, pentru a te bucura de acelasi tip de succes, atunci ai intrat pe un teren alunecos:
• Pe de-o parte nu poti fi la fel ca maestrul, pentru ca tu esti diferit in esenta.
• Pe de alta parte nu mai esti nici tu, pentru ca incerci sa fii altcineva.

In situatia aceasta, cu cine pot stabili oamenii o relatie: cu tine sau cu „falsul-tine”?
Cel mai probabil, atat aceia care sunt atrasi de persoane autoritare cat si cei atrasi de persoane mai blande, te vor ocoli. Si asta pentru ca vor simti ca esti fals.

Prin urmare, cel mai inspirat ar fi sa te arati asa cum esti tu. Atunci cand esti autentic, atragi exact persoanele potrivite tie.

3. Profesionalismul
Una dintre afirmatiile lui Andy, mi-a ramas intiparita in minte: “La profesionisti se cauta predictibilitatea, nu perfectiunea”.

Ce insemna profesionalismul?
In esenta, profesionalismul inseamna sa oferi calitate in mod consistent, si sa iti respecti angajamentele. In zadar esti genial, daca cei din jur nu stiu la ce anume se pot astepta din partea ta. Atunci cand exista rezultate amestecate, surprize placute dar si asteptari inselate, nota finala este una negativa.

Increderea se subrezeste cu fiecare dezamagire, si in timp, relatia dispare complet.
Ca un principiu de urmat, se recomanda ca “din ceea ce ai promis, trebuie sa livrezi macar 95%”.

Acestia sunt trei dintre factorii critici ce fac diferenta, atunci cand vrei sa iti transformi pasiunea intr-o activitate de succes. Cu cat respecti mai mult aceste principii, cu atat poti castiga mai rapid un loc in mintea si in inima oamenilor.

Sper ca aceste principii ale succesului, dezvaluite de Andy Szekely, sa te ajute sa ai o imagine mai clara fata de activitatea ta sau de ceea ce trebuie imbunatatit la propria persoana.

Numai bine,
Elena

****

Daca ti-a placut acest articol, te invitam sa ne dai un Like pe pagina de Facebook Coaching in Bucuresti. Multumim!

 

Citeste si:

Alina Buzatu – 10 puncte de constientizare ca sa treci de la clienti la fani

Monica Chiper – Foarte pe scurt…despre oameni

Alina Goanta – Ca sa faci cu succes ceea ce iubesti ce faci

Share
5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *