De ce un specialist trebuie să știe să vândă? 7 puncte și povestiri despre vânzarea de servicii – Rezumatul întâlnirii

În urma întâlnirii Coaching Support Group București din luna iulie, am surprins  într-un rezumat câteva idei pe care ni le-a împărtășit Dragoș Ion, despre vânzarea de servicii de coaching, consultanță și training versus expertiza necesară performării în aceste domenii.

Dragoș a avut un mesaj de început pentru coachii și alți freelanceri aflați la început de drum: este foarte important să știe vânzări și marketing. Chiar dacă un coach este bun, fără aceste două componente, afacerea nu are cum să funcționeze.

Un subiect controversat pentru cei care oferă servicii (fie că este vorba de coachi, traineri, consultanți sau terapeuți) este stabilirea valorii serviciului  oferit. În mod normal, prețul unui serviciu depinde de tarifele practicate în piață, de numărul celor care oferă aceleași servicii și de cerere. În opinia lui Dragoș, valoarea reală este dată de prețul pe care este dispus să îl ofere clientul pentru respectivul serviciu. Piața stabilește valoarea.

Ceea ce contează în vânzări sunt cifrele. Din experiență, Dragoș a observat că din o sută de întâlniri doar cinci se concretizează în proiecte. Cea mai prielnică ocazie de a realiza o vânzare este chiar prima  întâlnire. Pentru a clarifica intențiile celeilalte părți ar merita adresată următoarea întrebare : «Aveți problema despre care vorbiți. Ce buget doriți să alocați pentru rezolvarea acestei probleme?»

Pentru un coach începător, sfatul invitatului nostru este să își stabilescă un preț chiar din momentul în care începe să profeseze. Faptul că nu suntem suficient de buni sau de pregătiți, nu înseamnă că nu putem începe. Chiar în condiții de început, există șanse ca rezultatele să fie foarte bune pentru client.

Dragos Ion

Un caz aparte îl reprezintă clienții care vin doar să se informeze. Pentru a-i transforma în clienți, o bună strategie este aceea de a acționa pe moment și a le propune să experimenteze. Într-o discuție, putem primi de mai multe ori răspunsul « nu » și este OK.  Asta nu înseamnă neapărat că vânzarea nu are șanse să se încheie.

În opinia invitatului nostru, un bun vânzător este asertiv, are grijă de imaginea pe care o afisaza, acționează pe moment și știe cum să transforme un refuz într-o oportunitate.

Factorul declanșator al vânzării este încrederea, de aceea un element important este relația cu publicul țintă. În zona de Sud-Est a Europei, cumpărătorii au tendința de a cumpăra mai mult persoana decât produsul.

Pentru cei care vând servicii, Dragoș consideră că există câteva acțiuni care le pot facilita succesul în afaceri :

 –           Nisarea și comunicarea cu nișa respectivă

 –           Construirea de relații cu oamenii care au notorietate

 –           Transformarea într-o persoană publică

Unul dintre punctele forte ale lui Dragoș, în vânzări:  tratează toate interacțiunile drept oportunități.  

Să ne revedem cu bine,

Elena Dobre (www.relatiiautentice.ro)

Sergent At Arms CSG

Share
5.00 avg. rating (99% score) - 1 vote

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *