Ingredientele unei povesti de succes

Articol scris de Oana Mihailescu – Education Manager CSG Bucuresti
www.oanamihailescu.ro

Stiti acele momente deosebite care veneau o data cu venirea serii, in care mama sau unul din membrii cei dragi ai familiei va spunea o poveste cu eroii vostri preferati?

Copilul din noi isi dorea sa fie la fel de curajos, puternic, istet, frumos ca eroii lui preferati precum: Fat-Frumos, Ileana Cosanzeana, Prazlea, Cenusareasa.

Povestile au fost prima modalitate prin care am inceput sa ne educam, sa intelegem lumea cu toate provocarile si bucuriile ei.

Desi am devenit adulti, povestile au acelasi efect magic asupra noastra. Prin povesti am invatat ca binele invinge raul, ca exista finaluri fericite, dar ca sunt momente decisive in care daca nu esti suficient de atent si intelept viata te supune la lectii destul de dure, pe care poti sa le indrepti in timp platind un pret mai mic sau mai mare.

Provocarile oamenilor sunt de natura emotionala, iar povestile fac apel la emotii. Andrei Popescu invitatul lunii mai de la Coaching Suport Grup Bucuresti spunea ca o poveste buna declanseaza comportamente si actiuni.

Cei mai buni traineri, prezentatori de succes se folosesc de povesti pentru a capta atentia publicului. Motivul este unul foarte simplu! Povestea este un vehicul prin care cine suntem noi ajunge la oameni intr-un mod care sa inspire, sa motiveze, sa determine actiuni si comportamente noi.

Andei ne-a impartasit cateva instrumente prin care povestea noastra poate cu adevarat sa creeze un impact in audienta.

In momentul in care esti pe scena, oamenii sunt dispusi sa te asculte, sa iti ofere atentia lor. Esti ca un actor care performeaza si in functie de prestatia ta, de cat de bine ti-ai spus rolul publicul te aplauda sau …….

O poveste bine spusa, care sa vrajeasca audienta are patru ingrediente de baza:

-este dinamica

– este dialogata

-este emotionanta

-este personala

Dupa ce te-ai asigurat ca ai pus toate aceste ingrediente in povestea ta, mai avem pentru tine cateva trucuri care iti vor fi de mare ajutor.

Spune o poveste care sa nu dureze mai mult de 5 minute. Concentreaza in aceste 5 minute istoria ta, ca sa nu plictisesti audienta si sa nu le pierzi atentia.

Studiile arata ca atentia umana dureaza in medie 8 minute!Partea buna, este ca in 5 minute exersezi sa fii productiv si eficient, iar timpul este singura resursa pe care nu avem cum sa o mai castigam.

Morala este urmatoarea, daca ai la dispozitie 15 minute pentru speech-ul tau, spune trei povesti de cate 5 minute, pentru a mentine audienta in “vraja” ta.

Andrei ne-a recomandat sa tinem cont de modul in care impartim povestea. Formula succesului este urmatoarea:

90% din timp spui povestea care este dinamica, emotionanta, dialogata, personala

5% din timp transmiti o lectie care are legatura cu povestea

5% din timp trasmiti un beneficiu, daca lectia din povestea ta este pusa in practica; in acest mod sprijini oamenii sa intre in actiune; ei inteleg la un nivel mai profund care este rolul povestii tale.

Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus secretele unei povesti!

Mult succes in a spune povesti minunate, prin care sa vrajiti audienta, sa primiti urale si aplauze la scena deschisa!

Daca va pot fi de folos cu alte informatii nu ezitati sa imi scrieti pe contact@oanamihailescu.ro

Sursa foto.

****

Daca ti-a placut acest articol, te invitam sa ne dai un Like pe pagina de Facebook Coaching in Bucuresti. Multumim!

 

Citeste si:

Monica Chiper – O poveste…Click aici

Elena Dobre – Povestea: masura a puterii personale de seductie. Click aici

Lorena Cioroianu -Formula magica in public speaking. Click aici

Share
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *